Dragovoljac.com/ HRVATSKO NACIONALNO BRATSTVO FRANJEVACKOGA SVJETOVNOG REDA
NACIONALNO VIJECE
Zagreb, 20. lipnja 2010.
Priopćenje za medije Franjevačkog svjetovnog reda
- o oživljavanju projekta "Družba Adria"
Zgrozeni najavom ponovnog ozivljavanja projekta "Druzba Adria" i potpuno neargumentiranim izjavama predsjednice Vlade Republike Hrvatske o navodnom rjesenju svih ekoloskih problema povezanih s ovim projektom, ovim putem zelimo izraziti svoju zabrinutost zbog aktualizacije stetnog projekta kojim bi se ruska nafta izvozila preko naftnog terminala u Omislju.
lako je od posljednjih ozbiljnijih pokusaja ostvarenja toga projekta proslo vise od pet godina, mi taj projekt nismo zaboravili, te ga i dalje smatramo neprihvatljivim.
Prije svega, jasno nam je da projekt "Druzba Adria" nije zadovoljio na procjeni Studije utjecaja na okolis , ali nam nije jasno zasto Vlada Republike Hrvatske nakon te procjene nije odustala od toga projekta.
Naime, utvrdjeno je da bi njegovo ostvarenje na mnoge nacine Hrvatsku izlozilo velikim rizicima koji bi ugrozili i okolis i gospodarske djelatnosti usko povezane s cistim okolisem kao i cjelokupni zivot na krskim podrucjima i na Jadranu.
Pitamo se stoga tko se onda moze usuditi zagovarati ruske interese od kojih bi Hrvatska (iIi JANAF?) zaradila svega 20 do 100 milijuna dolara?
Pitamo se takodjer, sto se to u medjuvremenu dogodilo da je gospodja Kosor od velike protivnice projekta "Druzba Adria", tijekom predsjednicke kampanje 2004., postala njegovom velikom zagovornicom?
Bez obzira na argumente povecane strateske potrebe za energentima, zar se smanjila osjetljivost krskog podrucja na istjecanje nafte?
Zar balastne vode i bioloska raznolikost podmorja koje bi one neizbjezno ugrozile nisu vise problem?
Kako ce se smanjiti utjecaj toksicnih plinova, koji se oslobadaju tijekom ukrcaja nafte, na zdravlje stanovnika Omislja?
Ima Ii Hrvatska alternativu za cisto more i ljude koji u priobalju od njega zive?
Nedavni dogadjaji u Meksickom zaljevu morali bi nam biti dovoljno snazna opomena o besmislenosti trke za profitima koji su neusporedivi s eventualnom gospodarskom stetom.
Isto tako, moramo upitati tko ce preuzeti odgovomost za eventualno nasukavanje, ne trajekta Marko Polo, nego u ovom slucaju nekog jadranskog tankera Prestige iii Exxon Valdez?
Konacno, sve da je i navodno izmijenjeni projekt "Druzba Adria" bitno drukciji od onoga za koji je radena Studija utjecaja na okolis, u sto ne vjerujemo, smatramo da se za projekt mora izraditi nova Studija uticaja na okolis i o tome provesti siroka i transparentna javna rasprava, i to cemo i traziti.
U tom smislu, suluda je i nedopustiva namjera, o kojoj doznajemo iz medija, da projekt profunkcionira vec krajem ove godine.
U svakom slucaju , aktualnim obnasateljima vlasti u Hrvatskoj, kojima smo na izborima dali povjerenje, ali ne i odrijesene ruke da slobodno i bez ikakve odgovomosti zadovoljavaju svoje privatne interese, sluzeci se opcim dobrima, ne dozvoljavamo da u ime nas, hrvatskih gradana, prihvate i stave u funkciju projekt, koji su strucnjaci ocijenili stetnim i nepovoljnim za Hrvatsku i koji bi u slucaju realizacije imao dalekosezne opasne posljedice za zdravlje ljudi i za prirodna bogatstva.
br. Vid Mato Batorovic
nacionalni ministar
Comments (1) |
21-06-2010 11:03
| ||
|
Mesićeva i Putinova paradržavna UDBO-DRUŽBA ADRIA
Sada se zorno vidi da između Stipe Mesića i njegove bivše predsjedničke "suparnice" nema ama baš nikakve razlike!
|
|
anterokovjadrijevic
|
Nema komentara:
Objavi komentar